01-02-06

Dit geloof je toch niet...

Ben al een aantal weken bezig met het verzamelen van wat formulieren voor een dossiertje voor een verzekering. Bij de werkgever iets laten invullen, bij een ander organisatie nog eentje, zelf iets ondertekenen, en een kopietje van mijn aanslagbiljet van twee jaar geleden. Ik wist dat ik dat voor een ander dossier ook al eens had moeten kopiëren, dus ik wist ongeveer waar in welke kaft ik dat gestoken had. 'k Heb twee kaften. Eentje is thematisch geordend, met van die tussenflapjes, dus dat kon niet moeilijk zijn om even te kijken of het daar bij zat. In de andere kaft zaten de papieren niet gesorteerd, maar het waren er niet veel, dus was ook niet veel moeite er eens door te bladeren, en dan zouden we dat aanslagbiljet wel vinden.

 

*liza bladert door kaft 1*

 

Geen aanslagbiljet.

 

*liza bladert door kaft 2*

 

Wel een aanslagbiljet, maar geen gedetailleerde berekening.

 

*liza bladert voor de tweede keer door kaft 1*

 

Niets te vinden.

 

*liza bladert voor de tweede keer door kaft 2*

 

Nog altijd niets?

 

*derde keer, allebei*

 

Paniek!! Ik was voor al die ander papierkes al zo lang aan het rondlopen en nu kon ik dit ook al niet vinden!!!

 

*liza bladert voor de vierde keer - paniekerig en zenuwachtig dit keer - door kaft 2*

 

Daar zat het. Gewoon tussen alle andere papieren. Waarom moet ik daarvoor vier keer allebei die kaften doorbladeren?

 

Ik moet toch eens leren wat beter sorteren, of het nu thematisch of chronologisch of alfabetisch is...

 

Dossiertje is eindelijk ongeveer klaar om verstuurd te worden. Verdikke zeg. Wedden dat ik straks nog ergens een regeltje lees dat ik er nog dit of dat moet bijvoegen, en dat ik dan weer niet weet wat dat juist inhoudt, of als ik dat wel weet, dat ik het dan niet heb of niet kan vinden?

 

*zucht*

 

Ik HOOP dus dat het nu volledig is...

22:41 Gepost door Liza | Permalink | Commentaren (8) |  Facebook |

Commentaren

... ik hoop het ook voor jou!

Gepost door: dinges | 01-02-06

Administratie En ik maar denken dat vrouwen goed waren in het bewaren van docmenten en administratie en stuff :-p. Ik herken mezelf zeer goed in zo'n situaties, gelukkig voor mij kan de vriendin beter klasseren als mezelf.

Gepost door: Wim | 02-02-06

die berekening op mijn blog ... die klopt van geen kanten he ;)
Ze betalen niet 30 euro maar 25 dus je moet 25 delen door 3. Iedere man betaalt dan 8,3333 euro. En die 5 euro blijft 5; 2 voor die loopjongen en elk kreeg een euro terug.
Allez, snap je?
Ik denk dat het zo zit ...

Gepost door: dinges | 02-02-06

@Dinges: Peke legde het nog anders uit, en dat klonk eerlijk gezegd nog beter dan uw uitleg :-) Hieronder:

"Mannen betalen: 10 - 1 = 9 euro per persoon Totaal 3 x 9 = 27 euro (waar die twee euro al bijzit)
Ze hoefden maar totaal 25 euro te betalen,
dus betalen ze 27 - 25 = 2 euro te veel.
Dit is de 2 euro die de loopjongen in zijn zak heeft gestoken."

Gepost door: liza | 02-02-06

hmm dinges heeft een punt, want ge moet soweiso aan dertig kunnen raken hé
want er is dertig euro betaald geweest!

Gepost door: lord cms | 02-02-06

Leve België Het paperassen-land!

Gepost door: Tinkerbell | 02-02-06

Paperassen 'k Ken dat - we hebben net ons bouwaanvraag afgerond - pieuw!!!
Prettig weekend & bloggroetjes,

Gepost door: Pliske | 04-02-06

Hoopje Ik leg alles op hoopjes! Als ik het sorteer dan is het pas paniek, want dan vind ik niets meer terug! :-/

Gepost door: ientje | 05-02-06

De commentaren zijn gesloten.